torsdag, juli 29, 2010

Sagostigen del 3


Jag ville gå in i alla stugor, men jag fick snällt stå utanför och kika in.


Här bor Askungen, men båten var intressantare än slottet.


Tänkte väcka tomten som ligger och sover därinne.
Mina föräldrar tyckte att jag skulle stoppa in min napp i brevlådan, men när jag var på väg att göra det ångrade dem sig raskt. De tror att jag nog inte förstår att jag aldrig mer får tillbaka min tutte, och dessutom ville mina föräldrar ha en lugn färd hemmåt.


Bockarna Bruse var lite läskig, mamma hade berättat sagan 2 gånger dagen innan.
Så visst var jag lite skraj att trollet skulle vilja äta upp mig.

2 kommentarer:

  1. Å, vad roligt! Jag minns själv när man var liten o åkte dit för ca 100 år sedan. Men det ser ut att vara sig likt. Men tomtens stuga stod nog inte där då, jag trodde tomten bodde i berget vid järntorget =D. Kramar gammelmoster

    SvaraRadera
  2. Tomten har flyttat, han bor nämligen i vår källare och han ska få alla mina nappar på julafton.

    När vi var på Sagostigen berättade personalen att det ser i stort sett likadant ut som när de öppnade, 1966!

    SvaraRadera