söndag, maj 16, 2010

Jag är sjuk!!!

I dag blev det ändrade planer, i stället för ett besök på IKEA fick vi åka till doktorn.
Jag har hög feber, svårandad och otäck hosta. Pappa trodde att jag fått lunginflammation och mamma trodde att jag drabbats av astma, men tur som var så är det inget av dem.
Har däremot fått en läskig hostmedicin som jag får hjärtklappning av, ingen rolig medicin med andra ord!
Hos doktorn fick jag ta stick i fingret. Ser ni mitt plåster på bilden? Så länge jag hade plåstret på så kunde jag absolut inte använda fingret!
Sedan fick jag välja ett klistermärke, jag tog Kalle Anka som vanligt, det har jag gjort de senaste 7 besöken!!!

3 kommentarer:

  1. Hua! Jag lider med honom!

    En fråga bara: Hur uttrycker han hjärtklappning? Säger han något som pekar på det eller har ni sett att han ser obekväm ut och kännt att hjärtat rusar?

    /Storemorbror.

    SvaraRadera
  2. Stakars lillagubben Krya på dig

    Massor av kramar
    gammelmoster

    SvaraRadera
  3. Efter att Philip fick febernedsättande och hostmedicin så steg febern från 39.1 till 40.4, han vaknade och skrek om vartannat samtidigt som pulsen dunkade i halsen, när jag kände på hjärtat så arbetade det för fullt detta på gick i flera timmar.

    När vi väntat på akuten i en och halv timma, sa jag till och fick då visa upp honom på "disken".
    Philip kräktes då ner oss+disken, då fick vi komma in!

    Ett tips till alla som vill minimera väntetiden.

    SvaraRadera