måndag, maj 17, 2010

Somnat i gungan...

I natt kom vi hem klockan 12 från akuten, jag har fått krupp med hög feber och frossa.
Men nu är jag på bättringsvägen igen med ny medicin.
Mamma har gjort precis som jag har velat hela dagen, hon vill inte att jag ska börja skrika och få kruppanfall. Så idag har jag varit ute på promenad med vintermössa, jacka och varma skor, värmeslag?....Nej då, bara trotsåldern!
Mamma & pappa är måttligt roade av vården, mamma har kommit på att man måste bli arg för att man överhuvudtaget ska få någon hjälp!
Usch! Nu hoppas jag att vi håller oss friska, peppar, peppar....

1 kommentar:

  1. Shiba hade också krupp. Första gången hon fick det trodde jag att hon skulle kvävas jag viste ju inte vad det var med henne. Hon hade det i flera år, någongong i skolåldrn försvann det. Men efter några anfall viste man ju vad man skulle göra så då var det ju inte lika otäckt. så jag känner igen mig, vad som hellst bara hon tog det lugnt.
    Vad bra att du är på bättringsvägen

    Kramar gammelmoster

    SvaraRadera